Ge mig självdisciplin någon?

Som vanligt borde jag plugga, men då jag just nu totalt saknar motivation och är så oinspirerad man kan bli så slår jag ihjäl lite tid genom att uppdatera er alla om vad som just nu händer i min mycket intressanta och innehållsrika (nåja) vardag. Dagen började inte toppen direkt, vaknade som vanligt av den irriterande väckningssignalen på min mobil och hade inte den minsta lust att gå upp idag faktiskt. Annars brukar jag inte ha jättesvårt för att ta mig upp på morgonen och det var också precis det jag glatt berättade för Alexander igår när jag samtidigt berättade hur dryg jag tyckte han var som höll på och snoozade hela tiden och att han får skylla sig själv för att han är så trött på morgonen när han inte sover mer än 4 timmar, (sten i glashus någon?). Hur som helst, dagen fortsatte inte i samma stil vilket var rätt skönt, piggnade till direkt jag kom till skolan och lyssnade på en faktiskt väldigt intressant föreläsning i kriminologi som Anna Konrad höll. En positiv sak med skolan är att jag i alla fall valde rätt inriktning.

Naturkunskapen däremot är ju inte riktigt lika kul, och ja det är därför jag sitter här istället för att plugga. Jag har ju ändå till fredag på mig och känner jag mig själv rätt kommer jag väl antagligen lämna in arbetet i sista stund - som vanligt.

Har dock lite dåligt samvete just nu för att Jonna ringde för en stund sen och jag inte kunde prata för att jag var tvungen att plugga. Men jag pluggar ju faktiskt inte just nu men då trodde jag att jag skulle komma igång. Jaja vi får prata sen gumman, hoppas att du har det bra uppe hos Erik just nu och att middagen du lagade igår blev god :)


Haha förresten så fick jag precis ett gulligt SMS på danska av min numera danska vän Daniella ;)

"Jeg kom lige til at taenke på dig, og vupti, så var jeg i godt humör. Kan du have en utrolig dejlig dag söde..."

Jag måste erkänna att jag är lite avundsjuk för att du numera bor i Danmark, mitt favoritland alla kategorier men roligt för dig gumman.


I torsdags fyllde jag 18 år, det var mycket trevligt måste jag säga. Dagen var jättebra på alla sätt och vis.

Tråkigt nog har jag inte hunnit träffa min familj sedan dess men jag ska åka hem till mor och far i helgen. Ska köra tredagars party nu också tor-fre-lör, det kan jag gott behöva eftersom att jag inte har fått dricka alkohol på nästan två veckor pga. mediciner jag har tagit. Jag är sååå partysugen!

Helgen var jättemysig och tillbringades med min favoritperson just nu :) Haha! Sen fick man träffa kusinvitamin också och det var jättekul. Synd bara att vi inte hann ses så länge.

Nej nu ska jag skärpa till mig och börja plugga.
Puss och kram på er.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0