Syrpa, Bringa

Syrpa, Bringa
Jobbat idag, rätt skönt med lite money, ska jobba imorgon också men egentligen borde jag plugga... suck varför gör jag inte det?
Varför är jag så in i helvete trött på allt som handlar om skolarbete just nu? En sak som i vanliga fall skulle kunna vara intressant blir plötsligt totalt jäkla dötråkigt och jobbigt när det är ett skolarbete. Men jag orkar inte för tillfället, det är väl bara att acceptera det.
Slutade i alla fall kl 15.00 så då åkte jag direkt till stallet, där syster väntade på mig och hade mockat och fixat och gjort i ordning Bringa och Syrpa. Sen red vi ut, det var mysigt och trevligt som vanligt, skönt att det är ljusare längre på dagarna nu.
Jag längtar så till sommaren, eller till våren kanske.
Då ska Ida och jag rida vår omtalade distansritt med övernattning på nån gård med Bringa och Mange.
Ser verkligen fram emot det.
Ser även fram emot att det ska bli varmare väder så att jag kan rida mer privatlektioner med Bringa.
Ibland känns hon som ett ouppfostrat krutpaket som bara vill springa istället för att jobba men det ska det bli ändring på.
Jag dissar melodifestival/schlager ikväll... uttjatat som fanken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0