Sunday Bloody Sunday

Det var ett tag sedan jag skrev här nu. Att få tid att samla ihop alla dessa miljarder tankar och formulera dem till meningar är egentligen svårare än man kan tro. Mycket har hänt men samtidigt flyter mitt liv på som det alltid har gjort. Hmm hur länge klarade jag mig utan hästarna då? Knappast ett år i alla fall som jag trodde, snarare en månad. För en månad har gått sedan jag sa hejdå till Bringa :( och tänkte att nu kommer en ny period i mitt liv. Det blev inte så, eller kanske på ett sätt, men hur hade jag egentligen trott att jag skulle kunna avstå från mitt största intresse och det enda som faktiskt gör mig riktigt glad i ett helt år? Det är ju rent av korkat inser jag nu... Jag ska bli medryttare! På en häst som jag faktiskt inte känner så väl än men det ska bli riktigt spännande att få lära känna en alldeles ny individ och att få börja träna dressyr igen. Jag ser verkligen fram emot detta! Ridstövlarna är nyputsade och imorgon ska jag svänga förbi och hämta mina sista grejer från gamla stallet. Har varit ute och rotat lite i det egna stallet också och sett efter om jag hittat något av värde, jag blir verkligen så nostalgisk när jag håller i grimman som tillhörde Båtsman våran första ponny, tänk att den legat där i flera år nu. Tänk att jag kom ihåg honom som en så stor och fin häst och nu när jag ser honom på kort så kommer jag ju på att han inte var högre än 107 cm över manken, fast han är fortfarande fin förstås, om än lite mindre än jag minns.

Jag har även kvar rosetten från min och Skjonis första tävling, en andraplats som jag blev jätteglad för då.
Det är roligt att tänka tillbaka...

För överigt drog jag på mig en rejäl förkylning, halsont och ögoninflammation efter Lovisas roliga fest förra lördagen. Spanjorer är ju riktigt trevliga ; ) Men mindre kul har det varit att ligga inomhus på soffan i en hel vecka nu. Igår var jag dock hos farbror doktorn och fick penicillin och en annan form av antibiotika för mina ögon, och jag känner mig redan lite bättre, vilket är jätteskönt!
Har varit sjuk väldigt mycket de senaste två månaderna så nu hoppas jag att alla bakterier och virus i min kropp utrotas så att jag kan ägna mig åt roligare saker.

...Som att längta till nästa helg!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0