Harry Potter den sjunde

image235
Var egentligen så ambitiös att jag började läsa om hela serien från början för ett par månader sedan, för att komma i rätt stämning tills den sjunde och sista boken skulle komma ut.
Det gick bra i början men jag fastnade någonstans i mitten på fyran och bokmärket har stannat mellan samma sidor i en halv evighet.
Så igår när jag var på ICA maxi med Alexander så låg den sista boken där och bara såg lockande ut... Så jag fick en av min fina älskling. Tack tack tack  : )
Började läsa den idag, och den motsvarar mina förväntningar än så länge, har typ inte gjort något annat idag än läst.
Eller jo jag hann en sväng på stan, skulle nämligen på banken, och av någon anledning går jag jämt in på bokhandeln när jag är ute och slökollar. Tycker det är så roligt att titta på böcker.
Där såg jag till min förtjusning att de sålde årens julkalendrar på DVD!
Egentligen är jag inget fan av julkalendrar, har inte kollat sen mitten av 90-talet nånting för att vara helt ärlig, jag var helt utanför när alla talade sig varma om "Mysteriet på Greveholm" till exempel.
Men gott folk, det finns en julkalender som jag håller varmt om hjärtat och det är Pettson och Findus som gick på SVT nån gång i början av ljuva 90-talet!
Och min syster är turligt nog av samma åsikt  : D
Vi hade alla avsnitten inspelade på VHS som jag och syrran kollat på x antal gånger. Men det sista avsnittet var på ett separat band som tappades bort nästan direkt. Fatta vilket antiklimax när man börjat kolla alla avsnitten men missade finalen liksom...
Som ni kanske förstår så ska jag självklart köpa denna DVD (som jag är så barnsligt lycklig över) och självklart tänkte jag vara snäll och meddela detta så ni har förståelse för att jag och syster INTE är anträffbara dagarna innan jul  ; )

Nu väntar Harry Potter...
Puss på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0