Det blev vinter till slut.

Lite sent omsiders kom ändå snön, och det blev riktig vinter. Jag kan inte påstå att jag längtat, men nu när det väl har inträffat så har jag faktiskt tyckt att det är lite mysigt och inte blivit deppad som jag brukar. Huvudsaken är ändå att den inte ligger kvar för länge, och det hoppas jag verkligen att den inte gör.

Fredagkvällen började ganska lugnt, kollade på Million dollar baby och i brist på min egen baby som tyvärr befinner sig X antal mil bort så fick jag mysa med min söta katt. Och det kan man verkligen inte klaga på. Han låg på en filt i mitt knä och trivdes alldeles utmärkt och värmde upp en frusen Erika. Gulligare varelse får man ju leta efter.

   


Det var extra trevligt att gå ut på promenad också, igår sken solen och jag och min underbara mamma avnjöt en tur på två timmar, vi hann prata om det mesta och vid sådana tillfällen kan jag inte annat än vara barnsligt glad över att min mamma är just min, den bästa man kan ha. Nu väntar jag bara på att det ska bli hållbar is på sjön så att man kan ut och åka långfärdsskridskor, en av mina favorit vinter-aktiviteter. Passade även på att ta några fina kort.


Vinter 1
Vinter 2
Vinter 3

Lördagen fortsatte trevligt, åkte hem till Emma vid 16 tiden och pratade och drack lite martini. Sedan började vi laga tacos och klockan 18 kom Ida, Anki och Jessica och vi käkade middag. Funderade på att gå ut sen men kom fram till att det ändå inte fanns något ställe vi ville gå på. Och ju längre kvällen led så fick jag värre och värre huvudvärk så det kanske var lika bra.

Idag har jag mestadels tagit det lugnt, var ute på promenad med syrran i en timme. Sen så har jag målat och pluggat. Känns som att jag är redo för en ny skolvecka imorgon.





 


Kommentarer
Postat av: Moa

Söööt katt :) Mysiga bider!

2007-01-16 @ 00:06:41
URL: http://gunke.blogg.se/moa

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0